2012. március 3., szombat

Orlik tábornok szívatása !


Na ismét csak kiderült ,hogy a gyári alkatrészek a legjobbak !
Most mindenki mondhatná ,hogy ezzel nem mondtam újdonságot . :)
De ez engem meglepet (bár az is lehet ,hogy ez csak nekem meglepő) .

Történet a következő tavaly ősszel rakoncátlankodott a gyújtás a kocsin akkor kapott új elosztófedelet ,kis kondenzátort + új rotort. Egy kis felújítás ,hogy a télnek így vágjunk neki ne legyen probléma és ne kelljen a -20 fokban ezzel sz@rakodni.
Ugye akkor már belőttem a gyújtást + a megszakítóhézagot tehát minden pöpec lett ahogy az meg van írva .
Egyszer már nem is tudom mikor elkezdet egy olyan jelenséget produkálni az autó ,hogy bizonyos fordulatnál kb 2500-3500 között betorpant,befulladt,darált ha tovább nyomtam akkor vagy ment vagy nem így inkább mindig elvettem a gázt . Gondolkodtam mi lehet anno amikor a szerelő állította a szelephézagot biztos azt is elrontotta mint ahogy a gyújtás és a karbi beállítást is ! Hát beállítottam a szelephézagot azt hittem meg is szűnt a jelenség ,de újra elő jött .



De ekkor már azért elégé recsegtek a mínuszok így mondtam ,hogy na akkor így megyünk kis fordulatokon vele néha meglestem ,hogy nem e múlt el,de nem .
Érdekes módon a hóban csapatásnál sosem csinálta hiába nagy fordulatokon járt a motor.
Hát mondom akkor gondolkozzunk mi tehet ilyet ?!

 Aztán akit tudtam megkérdeztem ,de mivel nem igazán lehetett írásban felvázolni a dolgokat így csak sötétben tapogatóztunk.
Egyik nap eszembe ötlött ,hogy hát Wartburg karbi van az autón én meg a kettes toroknak betettem 140-es fék levegőt és 130 as benzin fúvókát biztos túl dúsítja a keveréket ezért torpan stb...
Utána kérdeztem ismét ,hogy mit tegyek be fúvókák hiányában ajánlották ,hogy oda is pattintsak 190-es féklevegőt mint az egyestorokhoz tehát Skoda karbik elő kiszed átrak derekam,kezem,lábam lefagy ,de kész van.
Teszt meg volt ,de ez sem volt megoldás.
Rá néztem a gyújtásra semmi különlegeset nem láttam tehát zsír minden.
Ismét eltelt egy kis idő már nagyon idegesített a dolog így ma neki álltam szét szedni a gyújtást még1x .
Néztem a rotoron ,hogy kissé be van égve a vége mondom akkor itt lesz a megoldás bele néztem az elosztóba hát már az érintkező kis pöckök meg voltak kopva és a kis műanyag részek is egy két helyen letörve amibe benne vannak ezek a réz érintkezők.
Úgyhogy előszedtem a gyári elosztófedelet + gyári rotort és anno amit küldött Easy megszakítót ami kiderült ,hogy gyári az is . Össze mértem a dolgokat rotor egy méret a gyárival tehát tuti a elosztófedél volt a bűnös . Megszakító érintkezőt megreszelgettem feltettem a gyári elosztófedelet a többi gyári cuccot meg elraktam tartalékba. Autó beindít és no probléma motor megforgat semmi dadogás semmi durrogás ,de majd ez még elválik menet közben ,de remélem megoldódott a probléma.

Ez az Orlik márkájú elosztó fedél amiért elkértek 1100Ft-t nem ért semmit tehát ilyet többet nem veszünk .

Győzelem reményében jöjjön egy dal :








2 megjegyzés: